Kläder Upp

Boyfriend shirt

Alldeles innan jul gick jag lös med saxen på pojkvännens gamla skjorta. Den var såklart alldeles för stor och hade dessutom en hel del detaljer. Efter att ha klippt bort ärmar, sprättat bort fickor och knapparna vid axlarna blev den betydlig mer avskalad. Jag valde att låta den sluta vid höftbenen och i stort spara nästan all bredd för att få ett lite boxigt intryck. Ärmhålen fick vara lika stora som innan för att ytterligare förstärka detta. Knapparna hade märket på skjortan ingraverat i dem så dem tog jag bort och sydde tillbaka vända åt andra hållet. Det kan tyckas vara onödigt men gjorde en hel del för helhetsintrycket! På bakstycket klippte jag isär skjortan vid sömmen som fanns där för att sy på den med ett dekorativt veck. Linningen nertill gjorde jag genom att använda det bortklippta tyget, vika det dubbelt och sedan sy ihop det med skjortan. Nu har det blivit en av mina absoluta favoriter i garderoben!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback