Kläder Upp

Två vårprojekt

 

I helgen var jag i Stockholm och passade på att göra ett besök på Beyond Retro. Jag var överlyckig över att äntligen ha gott om tid där, vilket verkligen behövs! Det finns hur mycket som helst och det finns en held del riktiga fynd att göra. Det slutade med en full, jättestor påse och ett stort leende på läpparna. Dessa två fantastiska skapelser fick följa med hem. Dock behöver båda fixas till lite innan de är helt perfekta. Att sy om kläder som jag hittat på second hand är bland det roligaste jag vet. Det drar igång min fantasi så himla mycket att stå där i provrummet och föreställa mig hur resultatet KAN bli! Om man vill komma igång och sy själv är det ett ypperligt sätt att lära sig genom att göra ändringar i färdiga plagg. Då får man mer förståelse för hur olika plagg tillverkas samtidigt som man får ett fint resultat utan att det är för komplicerat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback