Kläder Upp

Födelsedagsklänning

 
Jag har sedan ett par år tillbaka en tradition att köpa eller sy en klänning till min födelsedag. Det hela känns lite festligare då! Nu senaste sydde jag en härligt vippig klänning med djup urringning i ryggen. Tyget hade lite struktur samtidigt som det var stretchigt och bekvämt att ha på sig. Det var roligt att prova på att göra en urringning i ryggen. När jag ritade mönstret gjorde jag till en början framstycket och bakstycket likadana innan jag ritade dit uringningen. Efter att ha klippt ut tyget provade jag att sy ihop överdelen. Det jag insåg då var att den var tvungen att sys ihop mycket tightare. Så innan jag sydde några kanter eller sydde på armarna kortade jag av uringningen ett antal gånger. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback