Kläder Upp

Att göra fel kan bli så rätt

 
Ofta när jag håller på och syr och pysslar är det något som går lite snett. Det var kan vara allt från att något råkar bli lite kortare än vad som är tänkt eller att ett tyg vänds åt fel håll. De här misstagen göra att jag måste tänka till och försöka hitta någon ny lösning. Det bästa med det är att jag är som mest kreativ när jag har någon form av begränsning. Därför gillar jag också att köpa stuvbitar eller sy om second hand-plagg. Den här kjolen är just ett sådant exempel. Från början tänkte jag att det skulle vara en helt vanlig, lite längre kjol. Men det här tyget var det besvärligaste jag någonsin klippt i och de olika delarna ville liksom inte bli jämna. När jag hade sytt ihop hela kjolen och bara skulle fixa till den nedre kanten insåg jag att det kändes mycket roligare om den var mer asymmetrisk. Så det fick bli så! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback