Kläder Upp

På sin spets

 
 
En liten detalj kan göra en stor skillnad på ett plagg. Jag sydde den här enkla toppen i mörkgrått sweatshirttyg för någon vecka sedan. Den kändes som att den var aningen tråkig och behövde piffas upp lite. Spets i alla dess former är en stor favorit hos mig så det blev det självklara valet. För att fästa den nålade jag helt enkelt på en bit spets, med ca 2 cm sömsmån på varje sida. Med raksöm på båda kanterna av spetsen fäste jag den till en början. Sedan vek jag spetskanterna runt om ärmhålet och halsringningen för att sy raksömmar även här. Det ger en fin avslutning samtidigt som man kan vara säker på att spetsen sitter där den ska!

Kommentarer
isabelle zejlon
2013-08-19, 07:40:34

Men du vad snyggt! Gillar verkligen din jättefina blogg. :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback