Till hemmet Upp

En klick med färg i ett grått februari

 
Min soffa behövdes piggas upp med lite färg. Tidigare hade jag ett antal lite mindre kuddar som alla gick i svart och vitt. Nu satsade jag på ett härligt färgsprakande tyg som mer ser ut som någon form av stickning eller vävteknik. Det absolut enklaste sättet att sy en kudde på tycker jag är att använda sig av dragkedja. Dessa gjorde jag genom att först klippa ut två kvadratiska tygstycken och overlocka en sida på varje stycke. Sedan sydde jag dit dragkedjan på de overlockade sidorna, en i taget. Då kommer man åt riktigt bra och kan enkelt få dragkedjan på plats. Sedan lade jag tygstyckena räta mot räta och overlockade ihop de tre övriga sidorna.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback