Kläder Upp

Make it rain

Jag hade länge varit sugen på att sy en finare form av regnkappa. Det tog mig några månader att sy färdigt den men nu har jag äntligen gjort det! Det vackra blåa tyget beställde jag från stoff och stil. Mönstret gjorde jag själv och innan jag sydde i regnklädestyget provade jag att sy upp det i ett annat tyg. Det är alltid bra att göra det när man ska sy i ett lite dyrare tyg. Den största utmaningen med att sy regnkappan var att man inte kan sätta nålar i tyget utan att det blir synliga hål. Därför sydde jag i princip hela kappan utan att nåla någonting. För att få den regntät overlockade jag först ihop de olika styckena och vek sedan kanten för att sy en raksöm över så att tyget blev vikt i flera lager. Nu väntar jag bara på att få ett tillfälle att använda den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback